time to fly away....

23 november 2015

Snif, snif :-( ik wil helemaal niet weg :-( ik wil nog doorreizen naar Australië en New Zeeland! Maja, mijn geld is ver op dus zal maar terug komen he ;-) gisteren ben ik naar Manukan Island geweest. 1 van de 3 eilandjes dat daar dicht bij ligt. Het zonnetje was me goed gezind vandaag dus een ideale afsluiter van mijn vakantie! Volgens mijn trotter waren de mannen die de bootjes bestuurde cowboys. Ik wist niet goed wat ik daarvan moest verwachten maar ben erachter gekomen! Jeetje, ik heb ni rap schrik ma nu dacht ik toch even, als da bootje hier nu omklapt zijn we er allemaal geweest! Pffff, die vlogen over da water alsof het niks was, en leuke diepe bochten maken dat we bijna horizontaal met het water hingen! Fijn, mijn ontbijt kon ik nog juist binnenhouden ;-) de rit duurde gelukkig "maar" 10 minuutjes. Lang genoeg dus :-) ik had de vroegste motorboat genomen, die van 8u dus was al lekker vroeg op het eiland en nog vrij alleen ook. Je kon er een jungle trekking doen dus die heb ik eerst maar even gedaan. Er zouden apen moeten zitten maar die heb ik helaas weer niet gespot :-( ben er enkel een paar grote varanen en vogels tegen gekomen. Was wel leuk en spannend omdat ik wel iets hoorde ritselen, ik dacht, yes, a monkey! Maar toen kwam er een grote varaan uit de bosjes gekropen! Heb er een mooie foto van kunnen maken. Binnen een uurtje was ik het eiland blijkbaar rond dus heb ik me een plaatsje gezocht op het witte strand. Er waren ondertussen al wat meer chinese toeristen aangekomen. Ik leg me eerst wa op mijn handdoek en bekijk alle vrouwen hier eens....die gaan dus met hun lange kleden, broeken en hoofddoek en al het water in hé! Lijkt me toch niet zo comfi en ben blij dat ik in bikini mag liggen :-) tijd om te snorkelen! Ik ga op zoek naar Nemo! En ik ben die toch wel tegengekomen zeker! Zo knap! Er zaten er 2 op een stuk koraal. De onderwaterwereld is veel knapper en vreedzamer dan de bovenwaterwereld ;-) ik heb een paar uurtjes in het water vertoefd en daarna mijn huidje wat laten bijbruinen, da moest ook eens gebeuren hé :-) ik had van mijn mamaatje een lunchpakketje met fruit meegekregen, lekkerrrrr!!! Om 16u moest ik de laatste boot terug nemen en gelukkig was deze cowboy een heel pak rustiger dan die van deze morgen :-) de gastheer kwam me weer ophalen en de avond thuis doorgebracht met het chinese koppel. Nu vandaag afscheid genomen van mijn lief en warm gastgezin en ik heb nog een zilveren armband gekregen, een zelfgemaakte ring en een vlinder voor in mijn haar! ik heb hun mijn laatste zakje kruidvat snoep gegeven, snorkelschoenen, stylo's en viltstiften :-) iedereen happy!mijn eerste vlucht naar Singapore achter de rug. Nu 11u de tijd tot mijn volgende vlucht dus ik profiteer er nog even van om mijn laatste roti te eten en waag me voor een laatste keer in deze fijne stad!

1. Domi:
    23 november 2015
    Sterk van je ! veilige terugvlucht ;)
  2. Lies:
    24 november 2015
    Oooh amai, het zit er al op! Prachtige verhalen Maris! En je hebt dat echt geweldig goed gedaan!
    Welkom terug!!! Binnenkort snel afspreken zodat we de verhalen in't echt kunnen horen!