Borneo, ik kom eraan!!!

15 november 2015 - Kota Kinabalu, Maleisië

Vandaag weer vroeg eruit want heb om 10.00u een vlucht te halen! ik wou met de bus gaan maar bij opzoeking bleek dat die er meer dan 2u over zou doen, dus bestel ik met mijn nieuwe app de Uber dienst, kei handig! Je klikt gewoon je adres in waar je bent en je ziet zo welke chauffeur er in de buurt is, klikt op de knop en binnen een paar minuten komt de taxi. Ik rijd mee met een Maleisische jongeman, Kenny. Klinkt niet echt zo lokaal ma kom, stel er mij eens geen vragen bij deze keer :-) Ik vraag hem of die Uber dienst goed werkt en hij is er heel blij mee. Het is een bijbaantje dat hij doet omdat hij graag eens naar Europa op vakantie wil komen met zijn vrouw. Ik heb hem mijn nummer gegeven, zo kan hij bij mij logeren als hij op doortocht is :-) Hij verteld heel enthousiast over zijn huwelijksreis die hij dit jaar gemaakt heeft, naar Bali. Mmmmh, volgende vakantie? Bali? check! ;-) Mijn vlucht naar Kota Kinabalu is speciaal, want ik ben de enigste blanke op het hele vliegtuig haha :-) Na 3uurtjes vliegen land ik veilig in KK. Ik check mijn bagage weer even of er niks verdachts mee gebeurd is maar ik heb geluk ;-) De dame waar ik mijn volgend appartementje voor de komende 3 dagen geboekt heb was zo vriendelijk om me af te halen aan de luchthaven, super lief! en alsof dat nog niet genoeg was heeft ze me rondgereden en de belangrijkste dingen van de stad laten zien. We zijn even gestopt op het hoogste punt van de stad en ze wou een foto van ons, want het grappige is dat het vrouwtje maar tot aan mijn middel kwam :-) Je kunt je dus wel inbeelden wat voor een zicht dat geweest is als ik ernaast stond :-) Ik heb er jammer genoeg geen foto van gemaakt :-( zal het vragen als ik uitcheck ;-) Ik heb me even opgefrist en ben daarna inkopen gaan doen en de buurt wat verkent. Ze hebben hier ook weer een leuk zwembad! Ik eet natuurlijk mijne lekkere Roti weer ( ik ga echt moeten afkicken als ik terug thuis kom) en plof nog even op mijn terrasje. Ik heb zicht op de landingsbaan en het is mooi om te zien hoe alles verlicht is en hoe de vliegtuigen landen. In de verte zie ik vele bliksemlichten, knap! Morgen ga ik eens kijken wat ik hier allemaal kan doen :-) Maar nu, tijd om in mijn king size bed te kruipen, zzzzzzzzzzzalig!

1. Lies:
    16 november 2015
    Werkt echt goed die Uber-app hé?! We hebben daar in Miami ook gebruik van gemaakt.
    Geweldig om te lezen hoe goed het alleen reizen je bevalt!
  2. Tante K:
    16 november 2015
    Ziet er daar wel een heel andere slaapplaats uit hé. Van een klein bedje waar je amper in past naar een luxe versie ! Mag ook eens hé.

Dikke knuf

tanke K