Penang, Georgetown verkennen!

14 november 2015 - Penang George Town, Maleisië

Ik heb gelukkig toch een beetje kunnen slapen, maar ben om 07.00u toch maar opgestaan. Thuis sta ik zelfs zo vroeg niet op! Maja, dan snurkt er ook niemand naast mij natuurlijk :-) Na een verkwikkende douche een koffietje gedronken en de stad al ingegaan. Ben ik blij dat ik al vroeg wakker was want de stad was zich duidelijk aan het klaarmaken voor weer een nieuwe dag. Super om te zien hoe de bevolking hun kraampjes aan het vullen zijn met vers gevangen vis, grote stukken vlees, allerlei groenten en fruit en zelfgemaakte deegwaren. Ik koop mijn ontbijtje bij 1 van de kraampjes, het zijn zoete gebakjes die ik in een zakje mee krijg. Alles wat je hier eet of drinkt krijg je in een plastic zakje. Aan het milieu denken ze hier niet echt...Ik had een plannetje gekregen van de Chinese man waar hij van alles op had gekribbeld maar waar ik meer dan de helft alweer vergeten was :-)  ochja, maakt niet uit, ik zie wel waar ik uitkom :-) Ik ben door het oude gedeelte van Penang gewandeld, dat is Georgetown. Dat is nog het mooiste authentieke stukje met oude gebouwen. De rest van de stad heeft zijn charmes jammer genoeg verloren door de vele grote gebouwen en shopping malls die ze in volle vaart aan het bouwen zijn. Ze werken hier dag en nacht aan! Aangezien Penang een eiland is, maar ondertussen wel verbonden is met een 3 kilometer lange brug die trouwens s'avonds heel mooi verlicht is, is er ook een water kant :-) Ik wandel daar naartoe en kijk uit op een mooie skyline waar de hoge gebouwen en haven goed zichtbaar zijn. Volgens de trotter moet er in 1 van de wijken een sleeping buddha te bewonderen zijn. Ik ga dus op zoek.... ik moet toegeven dat oriëntatie nooit mijn sterkste punt is en zal worden :-( Hoe ik de weg ernaar toe heb gewandeld is verre uit de simpelste en kortste weg, ma hey, ik ben er uiteindelijk wel geraakt :-) had wel even een kleine paniek aanval omdat ik echt wel verdwaald was deze keer. Ik heb daarna de bus terug genomen naar het stadje, ik had genoeg gewandeld voor vandaag ;-) Nog even een zakje fruit gekocht en een strawberry milkshake, uiteraard ook in een zakje met een rietje ;-) Eens terug in mijn hostel weer een douche genomen, het is vandaag extreem warm, en kruip daarom eventjes in mijn stapelbedje voor te rusten. Na mijn middag dutje ga ik op zoek naar een vliegtuig ticket voor mijn volgende bestemming, Kuching in Borneo.  Daar was ik blijkbaar te laat mee want er was niks te vinden. Toch niet de eerste 3 dagen. Hier nog 3 dagen vertoeven was geen optie aangezien ik alles wel gezien had. Dus moest ik mijn route wijzigen. Na vele opties te hebben bekeken (was er al 3uur zoet mee geweest) kwam ik met het idee om naar Kota Kinabalu in Borneo te vliegen, daar had ik morgen dus al een vlucht voor en een slaapplaats gevonden. Mijn Visa kaart wou niet meewerken dus kon de vlucht niet boeken, maar dankzij mijn hulplijn in België is het toch gelukt, dank u Tom ;-) Ik kruip nu mijn stapelbedje weer in want ben scheel gezien door al dat opzoekwerk!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl