Cameron Highlands....

12 november 2015 - Cameron Highlands, Maleisië

Vandaag laat ik het oerwoud achter me en neem de bus naar de Cameron Highlands. Het landschap met de bomen en palmolieplantages veranderd beetje bij beetje naar groene heuvels en bergen frisheid, bezaaid met theeplantages. Ik geniet van het uitzicht, alhoewel mijn maag hier wel op de proef gesteld word door de vele haarspeldbochten en hoogtes :-) Na 4 uurtjes word ik afgezet in Tanah Rata, een klein dorpje waar de plantages zijn rond gebouwd. Ik ga op zoek naar een hostel en heb er al snel 1 gevonden. Ze hebben geen dorm meer over dus word het een kamer, beetje privacy mag ook wel eens he ;-) Het is hier heel wat frisser, 25 graden overdag, s'avonds nog maar 17. Maar ik zal niet klagen hoor ;-) Toch trek ik mijn warme vest aan en ga op verkenning in het stadje. Ik wil morgen uiteraard de plantages bezoeken en mijn trotter zegt dat je er snel kunt verdwalen dus ik neem mij maar een gids he ;-) Het word een tour die 4 u duurt, en brengt me naar de theeplantages, de fabriek, een butterfly farm, een strawberry farm, je doet een kleine wandeling in the Mossy Forrest en bezoekt een hoge berg. Zo, dat is alvast geregeld. De dame waar ik mijn tour heb geboekt vraagt me wat mijn verdere reisplannen zijn en ik leg mijn route uit. Ze weet me te vertellen dat het beter is om nu ook al mijn busticket voor morgen te kopen omdat er soms geen zitjes meer vrij zijn anders. Oke, daar heb ik al van geleerd, dus ik ga dit dan ook direct doen. Maar eerst iets eten! Ik wil zien hoe het in de lokale wijken eraan toe gaat dus ik zoek een eettentje waar alleen maar locals eten. Ik kies een plaatsje en het duurt wel eventjes eer ze mij hadden opgemerkt, raar, ma kom, zo kon ik alles en iedereen eens gade slaan he :-) Eindelijk heeft de dame die de Roti bakt mij gezien en commandeert naar een klein meisje dat ze mij een menukaart moet geven. Ik heb ontdekt dat ik Indisch eten heel lekker vind en voornamelijk de Roti. Het is een soort pannekoek, maar het smaakt naar brood. Ze bakken dit in een ronde pot en je kan kiezen uit heel veel smaken: munt, ui, look, gember, boter of stukjes banaan en honing, mijn favorietje! Ik zie iedereen hier met zijn handen eten. Gelukkig heb ik bij de stam geleerd hoe je dat juist moet doen dus ik begin eraan! In het begin is het een beetje wennen want ik wil veel te proper eten en mijn vingers niet te vuil maken maar je moet wel of je krijgt niks binnen :-) je vingers mogen namelijk niet in je mond komen, enkel tegen je lippen. Dus probeer dat thuis maar eens te doen...met rijst! :-P Ik word na een tijdje vergezeld door een Duits meisje dat ook alleen reist. Altijd gezelliger om met twee te eten dan alleen he. Eventjes later komt er nog een homo koppel bij zitten ook, ze gaven mij de tip om in Penang een couchsurfing te doen. Toen ik terug ging naar mijn hostel heb ik dat eens opgezocht en me ineens geregistreerd. ik kwam uit op een koppeltje en de jongen was ook een kapper! Ik dacht, hey, leuk, dan kan ik eens met hem een dagje mee gaan naar zijn werk en zien hoe ze dat daar doen, zo kunnen we dingen van elkaar leren! ik zag het helemaal zitten maar helaas heeft de beste jongen tot op heden geen reactie gegeven dus dat zal helaas niet doorgaan. Heel jammer want had dit wel een unieke ervaring gevonden. Ochja, volgende keer beter ;-) Ik kruip eens op tijd mijn bedje in want morgen vroeg op voor de tour! Slaapwel iedereen! x