Taman Negara National Park

11 november 2015 - Taman Negara National Park, Maleisië

Vandaag kan ik eindelijk de stad verlaten en de natuur gaan opzoeken! De tocht naar de oudste (130 miljoen jaar!!!) en immens grote (4300km!!!) jungle staat op mijn planning. Ik neem de bus tot aan de ingang van het park en moet daarna een bootje nemen die me binnen 3u de jungle in brengt. Mijn poep en rug hebben het gevoeld ook :-(  Eens aangekomen krijg ik een hostel toegewezen op een plannetje en ik ga op zoek. Een paar trappen omhoog en ik ben er....staat er een bordje, sorry we are closed :-) ja, typisch iets voor mij he ;-) ikke terug naar beneden....ze bellen eventjes en binnen een half uurtje gaat er iemand zijn, oke, dan wacht ik wel even he, ik heb geen haast :-) Je voelt je hier helemaal zen worden door de rust en de geur van het oerwoud. De eigenares van de hostel was een lieve vrouw met een zoontje van 3 jaar, Ryan. Hij kwam me bezoeken op mijn kamer maar begon natuurlijk overal aan te zitten, ik was al een kwartier zoet met hem alles uit zijn handen te nemen dat hij vastpakte, oooh, kinderen zijn toch zo leuk he ;-) Ik had wat cadeautjes mee voor de mensen hier dus heb hem een papier en gekleurde balpennen gegeven, zo, dat was dan ook opgelost :-)  Nadat ik mij geïnstalleerd had wou ik een douche nemen, maar er lag een kat in en die was niet echt van plan om plaats te maken. Dan maar even testen of hij van water houd he ;-) Zo, ik kon eindelijk douchen :-) na de douche kreeg ik een hongertje dus ben ik naar het floating restaurant gegaan. Op een klein stukje hout  in het donker moet je goed je evenwicht kunnen houden om aan de overkant te geraken. Ik eet er weer een heerlijk vegetarisch gerechtje. Ik mag hier echt niet klagen, dacht dat er meer kip enzo te krijgen was maar er zijn veel vegetarische keuzes. Voor vanavond staat er nog een night walk op het programma. Spannend! Ik zoek mijn lampje en we worden met een bootje naar een andere kant gebracht. Daar worden we al begroet door een grote Tapir, die had ik niet zien staan :-) Het was een leuke wandeling, toch wel veel gespot. Spinnen van groot tot klein,  met geen haar en veel haar, kleine vogeltjes die schuilde onder bladeren, grote mieren van wel 4 cm groot, gekko's, varanen, grote nachtvlinders,wandelende takken, een bambi en, verschiet niet Dirk, een grote groene slang die op een dun takje in de boom boven ons hing :-) Het was leuk om te doen. Daarna mijn bedje ingekropen, ik heb een slaapzaal voor mij alleen want ben de enigste gast voor het moment. De volgende dag een ontbijtje met koffie, ei en toast, meer hebben ze hier niet :-) Ik doe een 4uur durende trekking door de jungle, met soms steile stukjes en ze gaan goed omhoog, maar het uitzicht dat je op de top hebt is echt wel adembenemend. Het was wel lekker pittig moet ik zeggen en was blij als ik terug was. Een zalige koude douche en ik was klaar om de Orang Asli te bezoeken, het is een inheemse bevolking waarvan er nog een paar diep in de jungle leven. Een stam ervan laat toeristen toe en zo konden we na een half uurtje varen hun village bekijken. Het was een hele ervaring om dit eens van dichtbij te bekijken. Hoe de mensen daar leven, zoals vroeger, ongelofelijk. Ik zou graag eens terug komen om een 4 daagse trekking te doen, dan leef je 4 dagen bij de stam. Ik heb geprobeerd om vuur te maken, maar ik kwam niet verder dan de rook :-) wat al een serieuze work out voor je armen is. Daarna geprobeerd om met een blaaspijp een teddybeer te vangen :-) Ik zat er juist een beetje naast, niet veel hoor ;-) Na het bezoek aan de stam zijn we met ons bootje gaan raften, ik dacht, we gaan een beetje nat worden op deze stille rivier maar dat was verkeerd gedacht. Ik was gewoon zeike nat, alles was nat! maar zo hard lachen! en als ik dan toch al nat was zijn we nog in de modderige rivier gaan zwemmen. Het water was zalig warm! Tijd om terug te gaan en een warme douche te nemen want had wel mierentietjes gekregen ondertussen ;-) S'avonds weer gegeten op het floating restaurant en een Hollands koppel tegengekomen die ik de vorige morgend had ontmoet. De man heette Sam en de vrouw chanet, spreek je uit als zjanet, heb haar maar niet verteld wat daar de Belgische vertaling voor is btw ;-) was weer even gezellig hollands lullen joh! :-) We hadden een gezellige avond en heb daarna nog even op het terras gezeten bij de andere nieuwe gasten die waren toegekomen 3 Engels mannen en nog 1 Belg met een paar biertjes, jujh :-)

1. Tante K:
    14 november 2015
    Super al die verhalen, en grappig ook ! Ik geniet er telkens weer van en ben blij dat je ze met ons deelt.

Liefs tante K x
  2. Kim:
    21 november 2015
    Oh, die groene slang? Die zagen wij ook in Thailand. Die zetten ze daar gewoon voor de trektocht