De theeplantages...

13 november 2015 - Cameron Highlands, Maleisië

zijn een pareltje! echt waar, zo knap! wauw! Ben er nog een beetje sprakeloos van :-) De foto's geven nooit de werkelijkheid weer dus ik zou iedereen aanraden om dit eens in real life te komen bekijken, echt de moeite! Kemal, boek jullie volgende reis almaar ;-) Ben heel blij dat ik het gezien heb! Ik was vandaag op pad met een Irakees koppel met een kindje die mij tantie noemde, vraag me niet waarom, maar telkens we terug in de auto stapte zei hij dat tantie ook moest instappen :-) koddig knulletje! En nog een backpacker Marko, die ook in mijn hostel verbleef. De tour zou tot 13.00u duren en ik had om 14.30u mijn bus te halen, perfect dus! We hebben ook de fabriek bezocht en ik moet zeggen, het is toch nog een heel proces om de thee te maken zoals wij ze kopen hoor. Van zodra je uit de auto stapt ruik je echt wel de geur van thee al. Ik heb er een paar doosjes van ingeslagen voor thuis :-) Daarna de vlinders gezien, maar was zoals te verwachten niet zo speciaal ;-) de strawberry farm was heel grappig omwille van de 2 mannen dat er werkte, van zodra we er binnen kwamen kreeg je al een mandje in je handen geduwd en mocht je zelf gaan plukken, maar eerst een hele fotoshoot met je eigen GSM. En hij had het zo bedacht dat als je de aardbei voor je gsm hield dat het net leek of je de grote aardbei dus aant opeten was, of vasthield en allerlei andere poses moesten we aannemen, hij hield maar niet op, de Bangladesche fotograaf :-) het was lachen! Na de lekkere aardbeien opgegeten te hebben moesten Marko en ik wachten op een andere gids, omdat het koppeltje niet mee ging naar the Mossy Forest. Een kwartiertje wachten zei onze gids.....oke, je voelt hem al aankomen zeker? juist ja, dat kwartiertje werd 1,5uur! nu zou ik da niet zo een probleem gevonden hebben als ik geen bus moest halen natuurlijk! Ook Marko werd er een beetje pissig van ma we hebben toch nog gelachen met onze aardbeien fotoshoot! Oke, toen de andere gids er eindelijk doorkwam zei hij dat we nog naar the forest gingen, ik zeg, nee, dat gaat niet meer want ik moet mijn bus halen. Maar blijkbaar had hij in de file gestaan en als we nu direct zouden vertrekken stonden we er terug in, en hij ging een snelle mossy forest laten zien en beloofde mij dat ik mijn bus ging halen. Oké, ik zal hem dan maar geloven he, wat kon ik anders doen? :-) Wij in een 4x4 naar boven gecrost en de hoogste berg bekeken, helaas, we zagen niks van het uitzicht want het was super mistig en het begon juist te gieten! oké, snel terug in de auto naar the forest! daar snel door geklauterd, het was wel mooi, overal mos en gekronkelde bomen, jammer van het slechte weer en het drassige ondergrondje. Eenmaal lekker nat en vochtig terug in de auto kon de hele rit terug naar beneden beginnen, hij ging er in volle vaart af tot we 2 beginnende L rijders voor ons hadden, hier noemen ze die P trouwens ;-) Om een lange zenuwslopende rit kort te houden, ik heb echt maar op het nippertje mijn bus gehaald! Oef! Daar zat ik dan in de bus met mijn natte kleren en drassige voetjes :-) De busrit naar mijn volgende bestemming, Penang, Georgetown duurt 6 uurtjes. Ik zal tegen dat ik daar aan kom wel opgedroogd zijn he ;-)