Nog een dagje KL dan maar...

9 november 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Omdat mijn plan niet volgens plan verliep :-) ik wou dus op zoek naar een busmaatschappij die me naar het Taman Negara park kon brengen en daarna een andere bus kon nemen naar de Cameron Highlands. Elke maatschappij bood enkel tours apart aan die telkens de 5u durende rit terug naar KL deden om zo de volgende dag dan weer 5u heen en 5u terug te rijden. Daar had ik dus echt geen zin en is ook tijdsverlies aangezien ik de andere kant op wil. Ik heb denk ik aan 10 verschillende mensen gevraagd waar ik een bus naar TN kon vinden, en iedereen wees me een andere kant uit. Heb alle plaatsen gedaan waar ze me heen stuurde, maar nergens was er een bus dat naar daar reed. Heeeeeel raar! Ik zag het niet meer zitten, het was warm, mijn schouders begonnen pijn te doen van mijn rugzak en ik plakte overal! Mijn oog viel op een backpackers hostel en besloot om het voor gezien te houden voor vandaag en heb er een bed gehuurd, 3€, met warm water en Wi-Fi! Kun je niet voor sukkelen he :-) ik wou mijn rugzak erachter laten om dan in de stad een begeleide toer vast te leggen voor de volgende dag. Hoe ik dan naar de CH zou gaan zou ik dan wel zien. Tot mijn Chinese vriendin Juan me een watsappje stuurde dat ze een slaapplaats zocht. In de slaapzaal waren nog bedden over dus ze is dan ook naar de hostel gekomen en blijkbaar waren dit Chinese uitbaters want ze begon ineens een hele tekst af te rammelen tegen de eigenaar :-) ik vertelde haar over mijn "probleem" en ze heeft voor mij kunnen regelen dat er wel een bus rijd zoals mijn plan was :-) toch handig als je Chinees kan praten. Ik was echt superblij! Eindelijk kan ik KL uit, denk dat ik de stad nu wel helemaal gezien heb ;-) nadat Juan had ingecheckt kwam er nog een engels meisje bij en 2 Belgische. Jeej, ik kon nog eens normaal praten :-) we zijn de stad nog eens ingegaan, hebben lekker gegeten en zijn daarna als een blok in slaap gevallen....