Kuala Lumpur the city

6 november 2015 - Kuala Lumpur, Maleisië

Deze morgen eens uitgeslapen tot 09.00u na weeral een slapeloze nacht.... opt gemakje in mijn steeds grotere box ontbeten en bekeken wat ik kon doen. Zalig als je alleen reist! Je hoeft met niemand rekening te houden hè :-P Het is een dagje stad verkennen geworden, want er waren enkele regenbuien voorspeld. In mijn trotter had ik gelezen dat je in KL-central een toeristen punt had, dus ik met de trein tot daar. Informatiepunt snel gevonden, maar met die jongen dat erachter stond was iets mis mee :-) ik vroeg een map en de plaats waar ik nu was, hij toont mij iets, en nu ben ik zeker nog geen geleerd mappenlezeres maar da klopte langs geen kanten! Heb er wat rondgewandeld maar er was helemaal niks te zien. Alleeen maar metro's, treinen en hotels. KL is blijkbaar niet voor dummies zoals mij :-) Nadat ik eindelijk de juiste ingang had gevonden om naar KL zelf te gaan had ik al meer dan een uur verscheten! Oke, tijd voor plan B dan. Ik had ook gelezen dat er een hop on, hop off bus reed in KL. Ik dacht, ik ga vandaag eens lekker de toerist uithangen, nem! Ben blij dat ik het gedaan heb want nu heb ik de belangrijke dingen gezien en kon ik ook niet meer verdwalen he ;-) op de bus zat er een chinees die met mij op de foto wou, (weeral ene) zou ik er geen geld voor gaan vragen? :-) bij de twintowers ben ik even uitgestapt, het is echt een prachtig groot gebouw, 451m, dat bestaat uit staal en glas. Prijskaartje : 2 miljard dollar!!!! Binnenin is er een shoppingcenter van 7 verdiepen en heb daar even iets gegeten en gewacht tot het donker was omdat de towers s'avonds heel mooi verlicht zijn. Het is daar een komen en gaan van mensen die in de zotst mogelijke manieren foto's van elkaar maken. Ik hou het bij de normale versie ;-) nadat ik de stad by night had gezien stond ik terug op mijn bus te wachten maar die is niet meer komen opdagen, tja, zo geleerd als ik nu al ben ga ik maar weer op zoek naar een trein of metro he :-) ik moet me ook altijd bukken om in die treinen in te stappen, is hier echt voor kleine mensen gebouwd :-) ik ben weer veilig in mijn studio aangekomen en ga een tv avondje houden met chips, chocolade en drank! Yeah! :-) morgen las ik een rustdagje in...hopelijk is de zon mij gunstig gezind en kan ik eindelijk da zwembad eens testen!

1. Kim:
    7 november 2015
    Ticketje voor de bus niet goed gelezen?! We duimen mee voor zon vandaag! Blijf maar eens veilig binnen
  2. Erwin:
    8 november 2015
    Winkelcentra van 7 verdiepen :o vertel dit maar niet aan Diego... Of hij wilt er ook naartoe :)