op weg naar Melaka...

4 november 2015 - Malakka, Maleisië

Zalig gemaft in mijne box F ! Omdat er een paar mensen zich afvroegen of ik er wel in paste, hieronder een foto....;-) Gister avond toen ik terug kwam van Chinatown was ik mijn sleutel kwijt seg! Tja, ik en sleutels is geen goede match, dat wist ik al. Ik zal dat wss nooit afleren :-) gelukkig hadden ze een reserve sleutel en lieten ze me toch binnen. Het was wel weer een dure grap :-( eigen schuld, dikke... :-) na het ontbijt gepakt en gezakt op zoek naar een bus die me tot Melaka brengt. Dat was niet zo easy precies. Overal zijn hier kiosks die bus tickets verkopen maar niet naar mijn bestemming. Uiteindelijk na 10x een nee te krijgen en de city bus naar de andere kant van de stad te nemen kom ik aan een shoppingcenter waar ze het wel zouden moeten hebben. Daar wist de dame me te vertellen dat de bus voor vandaag juist vertrokken is. Damn! Maar zo snel geef ik niet op natuurlijk, ik probeer een beetje verder en heb meer geluk! Om 11.00u vertrekt er nog 1. Het kost 20 SPD, (ongeveer 13€) en ik heb maar 17 SPD over, zegt die madam, it's oké :-) dat is dan ook weer mooi geregeld. Ik wacht een half uurtje en dan komt de bus mooi op tijd aan. Ik zie de buschauffeur tegen een andere backpacker nogal onvriendelijk doen, je zag dat hij zijn dag niet had....ik neem plaats op mijn zitje, nummer 10 deze keer :-) en zie de chauffeur even later buiten een sigaretje roken. Ik ben naar hem toegegaan en heb met hem een leuk gesprekje gehad, hij kon gelukkig toch wel lachen! Vwala, weer een goede daad verricht vandaag ;-) na 3,5u aangekomen in Melaka en een taxi genomen tot aan de hostel, allé, dat was toch de bedoeling. De beste man wist het adres maar de nummer niet, maar ik betaal hem om dat te vinden dus wou niet direct uitstappen. Na 10minuten had hij echt wel zijn best gedaan en ben ik zelf maar op zoek gegaan. Het heeft even geduurd maar ben er uiteindelijk geraakt. Was wel blij dat die rugzak van mijn plakkerige rug kon! Ik kon direct inchecken want ben blijkbaar de enige gast, ze geven me een kamer met een hele toepasselijke naam, zie foto ;-) even snel opfrissen en de stad in!

1. Gaston:
    4 november 2015
    Leuk en ruimer plek, zo te zien. 176 km hoelang duurt dan de bustrip?

Prettig avond.
  2. Gaston:
    4 november 2015
    Dom vraag, 3,5uur uiteraard! Blonde vraag zou de andere zeggen.
  3. Leen:
    4 november 2015
    Amai, Marisca, wat doe jij dat goed! Chapeau! Het ziet er precies wel wat grijs uit daar? Desondanks, geniet!
  4. Domi:
    4 november 2015
    Sterk ! Hopelijk kan je er volop van genieten . Tipje sleutel rond je hals hangen ;) Tot hoors x
  5. Domi:
    Leuke foto's trouwens !
  6. Cupido <3:
    5 november 2015
    leuke foto's hoor en zal je straks eens een whatsapje sturen hihi dikke knuf en kus ons x